تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

تن بخار چیست : مجموعه عظیم مشهد بخار با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع تن بخار چیسترا با ارزانترین قیمت در بین کارخانجات تولید کننده تا 20% تخفیف ویژه در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات دیگ بخار چیست- فرمول محاسبه دیگ بخار- درباره دیگ بخار- کاربرد دیگ بخار چیست- مصرف گاز دیگ بخار 10 تن- محاسبه مصرف گاز دیگ- قیمت انواع دیگ بخار که تخصص مجموعه بزرگ مشهد بخار می باشد خواهیم پرداخت.


تن بخار چیست : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع دیگ بخار چیست- فرمول محاسبه دیگ بخار- درباره دیگ بخار- کاربرد دیگ بخار چیست- مصرف گاز دیگ بخار 10 تن- محاسبه مصرف گاز دیگ- قیمت انواع دیگ بخار خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع تن بخار چیست باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم.

تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

تن بخار چیست - مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع تن بخار چیست در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگ بخار چیست- فرمول محاسبه دیگ بخار- درباره دیگ بخار- کاربرد دیگ بخار چیست- مصرف گاز دیگ بخار 10 تن- محاسبه مصرف گاز دیگ- قیمت انواع دیگ بخار با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از تن بخار چیست را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد. 

تن بخار چیست ؟ تن بخار طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با بیش از 40 سال سابقه درخشان و همچنین 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد جهت هرگونه مشاوره قبل خرید لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

 تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

بخار یک ماده مفید است زیرا می تواند برای حمل گرما به مکان های دور استفاده شود. همچنین می تواند برای چرخاندن توربین ها استفاده شود که می توانند برق تولید کنند.

بخار آب یک ماده مرطوب است، به این معنی که حاوی مقداری آب است. مقدار آب در بخار بر حسب درصد بیان می شود. بخار خالص حاوی هیچ آبی نیست، در حالی که بخار اشباع حاوی مقدار زیادی آب است.

میزان بخاری که می تواند توسط دیگ بخار تولید شود به چندین عامل بستگی دارد، از جمله اندازه دیگ بخار، نوع سوختی که برای گرمایش آن استفاده می شود و دمای آب ورودی.

بخار آب یک ماده بسیار مفید است و می توان از آن برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده کرد. با این حال، بخار آب می تواند خطرناک باشد، بنابراین مهم است که از آن ایمن استفاده کنید. همیشه باید دستورالعمل های ایمنی را دنبال کنید و هرگز نباید دیگ بخار را تحت فشار بیش از حد قرار دهید.

تن بخار (steam boiler) به مجموعه ای اتلاق می شود که با دریافت انرژی آب را به بخار تبدیل نماید. بویلر ها به دلیل استفاده فراوانی که در صنعت داشته از اهمیت بالایی بر خوردار می باشند. از این رو در این مقاله به بررسی کامل دیگ بخار پرداخته شده است.

تن بخار چیست- اساس کار دیگ بخار بر اساس تبدیل انرژی گرمایی تولید شده توسط مشعل به انرژی درونی می باشد. در طی این روش انرژی درونی آب افزایش یافته و از حالت مایع به بخار تبدیل می شود. به منظور آشنایی بیشتر با بویلر ها در این مقاله ابتدا به فرآیند تولید بخار، انواع بویلر، اجزاء تشکیل دهنده بویلر فایرتیوب، کاربرد بویلر پرداخته می شود.

فرآیند تولید بخار

به حالت سوم ماده (حالت گازی) برای آب، بخار گفته می شود. این حالت به دلیل گرمای تبخیر بالا، انرژی زیادی در خود ذخیره نموده و باعث انتقال حرارت بالا می شود. همچنین به دلیل فشاری که در سیستم های بخار ایجاد می شود بدون نیاز به پمپ و از طریق فشار می توان بخار را در مسیر جابجا نمود.

تن بخار چیست- با توجه به اهمیت بالا بخار در صنعت به منظور تولید بخار با کیفیت، متداوم و با فشار بالا معمولا از دیگ بخار در این زمینه استفاده می شود. در بویلر ها، آب درون لوله و یا درام (بسته به نوع دیگ بخار) توسط مشعل گرم شده و به سیستم های مصرف کننده انتقال داده می شود.

تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

انواع دیگ بخار

دیگ های بخار بر اساس کاربرد هایی که دارند می توانند انواع گوناگونی داشته باشند. این دسته بندی ها براساس ماده سازنده بویلر، نحوه جهت گیری بویلر، نحوه حرکت سیال در بویلر دسته بندی می شود. (در بخش انواع بویلر به بررسی این موارد پرداخته شده است.)

تن بخار چیست-  در حالت کلی یکی از مهم ترین دسته بندی های دیگ بخار، دسته بندی بر اساس نحوه حرکت سیال می باشد. در حالت که آب از درون لوله ها عبور نموده و سطح بیرونی لوله آتشخوار توسط مشعل گرم شود، بویلر از نوع واتر تیوب (Watertube steam boiler) بوده و در حالتی که آب درون محفظه (درام) جمع شده و گاز های داغ حاصل از مشعل از درون لوله عبور نماید، به این بویلر ها، بویلر فایر تیوب (Watertube steam boiler) گفته می شود.

انواع دیگ بخار فایر تیوب و واترتیوب Watertube and fire tube burner

بویلر واتر تیوب

تن بخار چیست-  همانطور که گفته شد اساس کار بویلر بر اساس حرکت آب درون لوله می باشد. در بویلر واترتیوب این روش مشعل سطح خارجی لوله ها را توسط گاز های داغ حاصل از احتراق گرم نموده و با انتقال حرارت به درون لوله آب درون لوله ها را به بخار تبدیل می نماید. بخار حاصل به منظور ذخیره در درام بالای دیگ ذخیره شده و آماده استفاده می باشد. در این روش به دلیل سطح حرارتی بالایی که لوله ها ایجاد می نماید و همچنین گردش آب در سیستم بخار با سرعت بالا تری تولید می شود. همچنین فشار بخار تولیدی در این روش نسبت به بویلر های فایتیوب بیشتر می باشد. (جهت آشنایی با انواع بویلر های واتر تیوب به صفحه دیگ بخار واترتیوب مراجعه نمایید.)

تن بخار چیست | 30درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

بویلر  فایر تیوب

دیگ بخار فایرتیوب بر عکس بویلرهای واتر تیوب، لوله های آتشخوار توسط دارم نگه دارنده آب احاطه شده است. در این روش ابتدا گاز های احتراق حاصل از مشعل از کوره عبور نموده، سپس وارد وارد پاس دوم از لوله های آتش خوار می شوند. این مسیر تا خروج گاز های داغ از دودکش ادامه پیدا می کند. گازهای درون لوله ها و کوره، توسط سطح داخلی گرما را به آب درون درام منتقل نموده و باعث تبخیر شدن آب می شوند.

تن بخار چیست-  در حالت حالت کلی بویلر فایر تیوب را بر اساس تعداد مسیر های عبوری گاز داغ دسته بندی می نمایند که معروف ترین آن ها بویلر فایرتیوب سه پاس می باشد. (جهت آشنایی با انواع بویلر های فایر تیوب به صفحه دیگ بخار فایرتیوب مراجعه نمایید.)

بخار حاصل در این بویلرها باعث ایجاد فشار در این سیستم ها می شود از این رو سیستم های کنترلی مختلفی در مسیر قرارگرفته تا ایمنی دیگ تامین شود. این سیستم ها همچنین جهت افزایش راندمان و عمر مفید دستگاه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تن بخار چیست | 30درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

کاربرد بویلر

تن بخار چیست-  با توجه به تقسیم بندی بویلرها، کاربرد آن ها را نیز می توان به همان صورت تقسیم نمود. در بویلر های واتر تیوب برای صنایع بزرگ که نیاز به تامین بخار به مقدار بسیار زیاد می باشد استفاده می شود. از این رو از این دیگ های بخار در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی استفاده می شود.

از دیگ بخار فایر تیوب در صنایع کوچک شامل صنایع غذایی، چرم، پارچه، پلیمر و دیگر موارد استفاده می شود. به منظور آشنایی بیشتر با انواع کاربرد های دیگ بخار به بخش کاربرد بویلر مراجعه نمایید.

اجزاء تشکیل دهنده بویلر فایرتیوب

اجزای اصلی دیگ بخار را می توان به سیستم بخاردهی، احتراق و سیستم های کنترلی تقسیم نمود. در شکل زیر اجزاء تشکیل دهنده دیگ بخار فایر تیوب شرکت نوین بخار نشان داده شده است.

تن بخار چیست | 30درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

1) مشعل بک وارد (Backward burner)

2) جعبه دود جلو دیگ (Front Smoke Chamber)

3) پرشر سوییچ  (Pressure Switch)

4) فشار سنج (Pressure Gauge)

5) آبنمای مغناطیسی (Magnetic Sight Glass)

6) کنترل سطح آب مغناطیسی (Magnetic Level Control)

7) سوپاپ اطمینان (Safety Valve)

8) شیر خروجی بخار (Output Steam Valve)

9) دریچه آدم رو (Manhole)

10) لوله های آتشخوار (Smoke Tube)

11) رپر (Wrapper)

12) دودکش خروج گاز (Exhaust)

13) کوره آکاردئونی (Corrugated Furnace)

14) پاگرد (Skid)

15) شیر زیر موبری (Sequencing Valve)

16) تابلو برق کنترل سیستم (Electrical Control Panel)

17) شیر تغذیه آب ورودی (Water Feed Valve)

18) پمپ تغذیه آب ورودی (Water Feed Pump)

19) دریچه بازدید (Inspection Hole)

20) جعبه دود عقب دیگ (Rear Smoke Chamber)

تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

درباره دیگ بخار چه میدانید؟

دیگ بخار یا بویلر، یک محفظه بسته است که در آن آب با استفاده از گرمای ناشی از احتراق سوخت، تبخیر می‌شود. بخار تولید شده توسط دیگ بخار می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده شود، از جمله:

  • گرمایش ساختمان‌ها
  • تولید برق
  • خشک کردن مواد
  • تولید مواد غذایی
  • صنعت نساجی

دیگ‌های بخار بر اساس نوع سیال در حال جریان، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دیگ‌های بخار فایرتیوب: در این نوع دیگ بخار، آب در داخل لوله‌هایی جریان دارد که در معرض گرمای گازهای حاصل از احتراق قرار دارند.
دیگ‌های بخار واترتیوب: در این نوع دیگ بخار، آب در داخل محفظه‌ای جریان دارد که در معرض گرمای گازهای حاصل از احتراق قرار دارد.
دیگ‌های بخار همچنین بر اساس نوع سوختی که استفاده می‌کنند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، از جمله:

  • دیگ‌های بخار نفتی
  • دیگ‌های بخار گازی
  • دیگ‌های بخار مازوت
  • دیگ‌های بخار زغالی
  • دیگ‌های بخار برقی

دیگ‌های بخار تجهیزاتی پیچیده و خطرناک هستند و باید توسط افراد آموزش دیده و ماهر نصب و نگهداری شوند. دیگ‌های بخار باید به طور منظم توسط یک بازرس واجد شرایط بازرسی شوند تا از ایمن و کارآمد بودن آنها اطمینان حاصل شود.

در ادامه به توضیح برخی از اجزای اصلی دیگ بخار می‌پردازیم:

محفظه احتراق: محفظه احتراق محلی است که در آن سوخت می‌سوزد و گرما تولید می‌شود. محفظه احتراق معمولاً از فلز ساخته می‌شود و دارای دیواره‌های ضخیم برای مقاومت در برابر حرارت است.
لوله‌های آب: لوله‌های آب لوله‌هایی هستند که آب در داخل آنها جریان دارد. لوله‌های آب معمولاً از فولاد ساخته می‌شوند و دارای سطح داخلی صاف برای افزایش انتقال گرما هستند.
مشعل: مشعل محلی است که در آن سوخت سوزانده می‌شود. مشعل معمولاً از فلز ساخته می‌شود و دارای یک سیستم کنترل برای تنظیم جریان سوخت و هوا است.
سیستم کنترل: سیستم کنترل سیستمی است که برای کنترل عملکرد دیگ بخار استفاده می‌شود. سیستم کنترل معمولاً شامل سنسورها، شیرها و سایر اجزا است.
دیگ‌های بخار تجهیزاتی ضروری هستند که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، این تجهیزات خطرناک نیز هستند و باید با احتیاط و دقت استفاده شوند. 

 

تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

تن بخار چیست؟

تن بخار (Tons of Steam) واحدی برای اندازه‌گیری ظرفیت تولید بخار یک دیگ بخار است. یک تن بخار معادل 1000 کیلوگرم بخار است.

دیگ‌های بخار بر اساس ظرفیت تولید بخار خود در تن بخار طبقه‌بندی می‌شوند. برای مثال، یک دیگ بخار 10 تن بخار می‌تواند در هر ساعت 1000 کیلوگرم بخار تولید کند.

ظرفیت تولید بخار یک دیگ بخار به عوامل مختلفی مانند اندازه دیگ بخار، نوع سوختی که برای گرمایش آن استفاده می‌شود و دمای بخار تولید شده بستگی دارد.

بخار آب یک ماده مفید است که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده شود، از جمله:

  • گرمایش ساختمان‌ها
  • تولید برق
  • خشک کردن مواد
  • تولید مواد غذایی
  • صنعت نساجی

در ایران، دیگ‌های بخار در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله:

  • گرمایش ساختمان‌ها
  • تولید برق
  • خشک کردن مواد
  • تولید مواد غذایی
  • صنعت نساجی
  • صنعت نفت و گاز
  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت معدن
  • صنعت سیمان
  • صنعت فولاد
  • صنعت خودروسازی

برای انتخاب یک دیگ بخار مناسب، باید به عوامل مختلفی مانند ظرفیت تولید بخار مورد نیاز، نوع سوختی که در دسترس است، هزینه دیگ بخار و هزینه نگهداری آن توجه کرد. 

تن بخار چیست | 20درصد تخفیف قیمت خرید|فروش دیگ بخار

تن بخار چیست- در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی - بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت و تا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. مجددا توصیه اکید داریم حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – دیگ روغن داغ – دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.